söndag 8 november 2009

Söndag igen!

Ja de är så de känns. Veckorna försvinner så snabbt och helt plötsligt är de söndag igen.

Men denna veckan har jag haft två test, eller mid terms som de kallas. Ett var i franskan och ett var i juridiken. Båda gick helt ok.

Helgen började med att Ingrid och Laura åkte till Geneve i fredags, jag valde att stanna hemma denna helgen istället. Så på fredagen fixade vi svenskar middag för våra brasilianska och mexicanska vänner. Mycket trevlig kväll men hemma gjord skagen toast, köttbullar och äpplepaj till efterrätt. Det var ganska svårt att få till middagen med tanke på utbudet i affärerna här, men jag tycker desinitivt vi lyckades mycket bra.

Igår träffade jag Petronella som var på besök här i Grenoble från Lyon. Vi tog en fika på notre damm ihop med hennes italienska vänner. Sedan på kvällen bjöd stina och ida mig på middag i deras lägenhet och sedan kom fabian och henrique över en stund.

Idag har de inte blivit så mycket gjort, men en promenad blev de iallafall med kameran. Imorgon väntar skolan och sedan är vi lediga resten av veckan.

Kockarna: Jocke, Sofia, Stina, Ida och hanna och stina

Fabian, Stina & Henrique

Adriann (schweizare) & Ida


Franska hösten (bilden tagen idag)

Jessica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar