onsdag 28 oktober 2009

Fullt upp!

Tänker börja med att beklaga mig om varför jag är så dålig på att skriva, skolan. Den tar otroligt mycket tid här nere, fastän den är sjukt simpel. De går att jämnföra med att vara tillbaka på high school (gymnasiet). Kan också berätta att jag kom ihop mig med våran lärare i busniess law idag. Hon lyssnar verkligen inte på vad studenterna säger utan kör bara på. Så hon sa en sak som jag tyckte hon skulle förtydliga (till saken hör att vi läser juridik för ekonomer här så det är väldigt simpelt för en annan). Men hon missuppfattade mig eller hon hade redan bestämt sig innan för att de jag sa var fel och gjorde mig istället till ett åtlöje inför klassen. De värsta är att jag vet att jag har rätt, men att kommunicera med en fransyska på engelska som dessutom inte lyssnar kan skapa ganska stora problem.

Imorgon väntar kinesisk buffé med ett div int. studenter och sen får vi se vart helgen bär av, kanske lite skidor!
Jessica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar