lördag 5 september 2009

Jag skall tydligen inte ha franks telefon!?



Igår fick jag äntligen ordat med min franska telefon. Det är kul när man kommer in i mobiltelefonbutiken och säljarna skrattar och hej som om man kände varandra. Kanske ett tecken på att man varit där för många gånger. Men som sagt igår fick jag äntligen min telefon. Men den lyckan skulle inte vara långvarig... för idag går telefon inte att starta, så de får bli en tur tillbaka till affären.




Igår var vi på middag med 80 internationella studenter. Ganska trevligt, maten var sådär och engelskan flödade. Tyvärr får ja säga att vi är väldigt många svenskar här vilket ja tycker är ganska tråkigt, men men..


Laura, Ingrid, en amrikansk tjej, jag och en tjej från Litauen


Nu skall Gouiomme (vet inte hur hans namn stavas) komma och hämta oss här så skall han visa oss stan och sen skall vi nog upp Bastillien!

Ha de bra i regnet hemma, vi har lite kallare nu, drygt 26 grader!
Jessica


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar