onsdag 23 september 2009

Roadtrip!

Då var de äntligen dax!
Denna veckan har vi haft lektioner 3 tim om dagen, international marketing och cross culture marketing. Ganska segt med tanke på att här är väldigt varmt fortfarande, ingen air condition i klassrummet och utan break. Men troligtvis blir de bättre. I sverige har vi aldrig lektion längre än 45 min innan 15 min break så detta är ganska stor skillnad.

Nu är vi lediga resten av veckan och har då bestämt oss för för att göra en roadtrip till Italien. Så idag har vi varit och hyrt bil och imorgon börjar turen! Vi lämnar Grenoble tidigt och styr kosan mot Nice och Monaco. Mina roomies har aldrig varit där så deras önskemål var att åka dit, medans jag hellre hade tagit vägen "via" Chamonix, Men Men. Sedan åker vi vidare till Genova och Pisa och slut destinationen är Florens. Dessa städer har jag aldrig besökt så de skall bli riktigt kul och vi skall även försöka besöka en vingård.

Nackdelen med våran resa är att Ingrid har inget körkort och Lauras är vi inte helt säkra på hur de fungerar här i europa så jag får ta på mig köransvaret! tur att man har kört långa streckor förut fast visserligen inte bland italienare och fransoser.

Jag ser mest fram emot den underbara italienska maten!

Göran, Andreas (föredetta inneboende) Sofia och Jag
Hörs efter helgen
Kramar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar